Twentythree questions about blogging.

1. Hur länge har du bloggat?
Jag startade min första blogg när jag var tio.


2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut, en månad innan du själv började blogga?
Alla bloggare var klart rika och snygga! Och tjänade storkovan på att blogga!


3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Foki! Jag älskade hellokitty, vilket gav någon slags indirekt kärlek till Foki


4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Jag skäms...


5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet, som läsare?
Kanske runt 20 olika bloggar

6. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
En enda är ren dagbok, en enda fokuserar ENDAST på modeoch resten är "modebloggar" med inslag från bloggarnas vardag


7. Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
hm, svårt faktiskt då jag nästan bara läser bloggar jag kan relatera till.


8. Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Nelly, hon har jag gått och beundrat i skolkorridårerna i sjuan och hon har en blogg fylld med världsfina ord


9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
De är irriterade över paket jag får hem (först förstod inte mamma att det var "presenter" och trodde att jag satt och handlade online hela dagarna)
De andra är väl neutrala över det, bryr sig inte så mycket


10. Är du dig själv i din blogg?
Mja, jag är ganska finspråkig ibland på bloggen tror jag, och jag är inte så öppen heller som jag var förr, då kunde jag förolämpa alla lite hit å dit. Nu skriver jag dessutom inte mycket personligt, inte mycket "dagbok" om man säger så, så man får nog inte riktigt lära känna riktiga mig på bloggen.


11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Ja det tror jag nog. Det är självklart väldigt olika från humör till humör, men jag är nästan aldrig särskilt privat på min blogg i hänsyn till vänner & familj ♥ Känner att när jag driver en modeblogg behöver inte mina bloggläsare veta vad jag tjaffsar om med mina syskon och vänner och hur irriterad jag kan bli på mina päron ibland;)


12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Tånaglar, för de är i allmänhet himla ointressanta.


13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Hm, jag lägger väl upp små fragment av min klädstil från dag till dag och har femtio läsare som uppskattar
det och sätter lite guldkant på min vardag!


14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Nej det tror jag inte


15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej, himla trist! Finns en del bloggare jag skulle vilja träffa


16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Ja, vissa får väldigt dåligt ryke, mycket elaka kommentarer etc.


17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer
Jag har aldrig, aldrig, aldrig fått en ond kommentar på min blogg! Väldigt överaskad då jag varit med på framsidan massa gånger, haft mycket trafik etc. 


18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Hm, ja kanske, jag har väl kanske tjatat för mycket;)


19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
När familjemedlemmar läser, tycker att det är himla pinsamt :$ Men alla mina vänner, de flesta på min skola osv. känner till min blogg så ganska oundvikligt. 


20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Ja absolut! Har inga planer på att lägga ner bloggandet! Älskar att blogga och läsa bloggar, det är min hobby och tar upp 50% av min privata tid. Haha!


21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur,
Kultur vet jag inte, men när blogging blev känt blev kläder dyrare, webshoppar ökade sig som cancerceller och
människor blev brutalt mycket mer utseendefixerade, speciellt killar!


22. Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Det betyder mycket, att se hur man utvecklas i ord och bild, hur stilen förändras och hur man mår från period till period


23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Jag har fanimej blivit världens tonåring av TUMBLR bloggar med bilder på killhänder runt smala midjor, pojkleenden och ord från brustna hjärtan, och ickebrustna hjärtan utan snarare blomstrande hjärtan. 
Jag har gått och fått idén om att kanske en dag bli lite kär i någon, för att också ha någonting att tumbla' om. Eller okej. Jag är hemligt småkär egentligen, sådär som man inte kan erkänna för sig själv fören man sitter och har en knut i magen för han inte svarar kvickt som satan när man skriver.


psst! Klicka på bilderna för att komma till deras ägare!

 




Kommentarer
Postat av: Carro - http://four.blogg.se/

Ha en toppen tisdag! :D
Kram

Svar: Detsamma! Kram ♥
Fatima Krantz

2012-08-14 @ 11:15:49
URL: http://four.blogg.se/
Postat av: KÄNSLAN NÄR...

Tack för kommentaren på min blogg men jag är inte så intresserad av en bloppis. Ha det bra! :)

Svar: Okej! Kul att du kollade in i varje fall:*
Fatima Krantz

2012-08-14 @ 11:22:57
URL: http://epilog.blogg.se
Postat av: ▲ a' fotoblogg

Anmäl dig gärna till tisdagens blogg jag nydligen startade! :D http://amandapersson.blogg.se/2012/august/tisdagens-blogg-148.html#comment

Svar: Hej! Jag ska kika in ;*
Fatima Krantz

2012-08-14 @ 11:36:19
URL: http://amandapersson.blogg.se/
Postat av: Bella Davis - MODELL BLOGG

hej goding :) du får gärna tipsa min modell blogg om du vill?? vore snällt! hur är det annars? kramar

Svar: Hej Bella ^^! Jag brukar inte ha bloggtips så ofta och har jag det så är det någon blogg som jag hittat som smått fascinerar mig, haha ^^ Det är bra, själv?
Fatima Krantz

2012-08-14 @ 12:31:05
URL: http://belladavis.myshowroom.se
Postat av: Elionia

fin blogg du har :)

Svar: Tack så himla mycket finis :*
Fatima Krantz

2012-08-14 @ 14:58:09
URL: http://elionia.blogg.se
Postat av: ray ban pas cher

I like your blog and I see that you have a good following of people. Take a look at my site and let meknow what you think. I am always looking for some fresh commetns on how we can improve our site. bathtub

2012-08-15 @ 11:08:50
URL: http://www.raybanpascher.com/
Postat av: Linnea

Åh sådana där listor är alltid så roliga :) Bra svar på frågorna förresten!

Svar: Visst är dom! Haha, vad roligt att du tyckte det!
Fatima Krantz

2012-08-24 @ 22:01:58
URL: http://littlemslinnea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0