You know that I could use somebody, someone like you.



Igår hade jag en sådan supermegabra lördagskväll. Jag åt inte jordgubbar i någon fin park i stockholm med en drömpojke och jag dansade inte barfota över någon småländs äng med en kattunge i min famn.
Jag pratade, och pratade, och pratade men någon trevlig tysk, så för en trist lördagskväll i mitt liv kunde jag låtsas att jag var påväg hem från ett dansgolv i Berlin med en Minolta i min hand och tre överfulla filmer och att en trevlig tysk gick bredvid mig, och vi hade så himla mycket gemensamt. Alldeles för mycket gemensamt. 
Det bästa vi hade gemensamt var att vi var lyckliga. 
Sen gick vi hem och satte på Kings Of Leon – Come Around Sundown och började lyssna på den nerifrån så att vi lyssnade på The end sist.
Egentligen vad han inte bredvid mig. Bara massa hundra kilometer bort, och jag gick inte på några mörka gator i Berlin med plisserad kjol och en fin kamera. Jag låg bara i en gammal, 180cm lång Ikeasäng bland popcornsmulor och kvalster och kände mig extra lycklig.



Kommentarer
Postat av: elsa nyström

Vad fint skrivet!

2012-07-01 @ 11:59:12
URL: http://madebyelsa.spotlife.se
Postat av: elsa nyström

svar: Det var så lite! Ja, vilken tur att du fick ha en sån kväll då! (Hälsning från optimisten... hehe!)

2012-07-02 @ 00:05:23
URL: http://madebyelsa.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0