q/a

Era frågor besvarade. Hell to the yes!

Berätta lite om Hotlikehell
Jadu. Hotlikehell heter min & min coola kompis Emmies klädkollektion. Vi pysslar med att re-designa. Vi gör främst shorts men under sommaren kommer även några "Limited Editions" släppa och mer om det kan jag inte säga för det är en hemlighet!
Vi kommer (antagligen) att ha en modevisning i Hyltebruk den 26 maj och alla som är intresserade av att komma/ansöka om att vara modell är mer än välkomna att maila mig på [email protected].
Vi kommer förhoppningsvis börja med photoshoots nästa vecka som antagligen kommer hålla hus i Halmstad och om någon är intresserad av at
Vi kommer att ha shorts (och annat) i alla tänkbara storlekar från XXS-L. Tyvärr kan jag inte komma på ett jeanspar just nu som är XL men det trillar ständigt in nytt. Alla har en unik design som jag och Emmie gör helt själva från scratch.
Priserna kommer variera från runt 350+. Det ligger många sårade händer, blåsor och svett, blod och en hel del frustrerade tårar bakom varje plagg och alldeles för många timmar och viktigaste av allt; Kärlek.
Shortsen kommer att lanseras i början av Juni på våran "Hotlikehell" blogg och all försäljning kommer ske via tradera.
Vi besvarar ej frågor om hur man gör saker & ting eller inköpsställen. Inköpsställen för nitar kan jag ju säga att ingen av oss vet själv förutom att det är någonstans i Amerika. Alltid bra med privata inköpare ;)
Fler frågor? Bara släng in en kommentar! ♥

Hur sätter du upp ditt hår?


Vad har du för kamera?
En skruttig kamerajävel, en Nikon D3000, objektiv med halvtrasig autofokus och ett kamerahus som reagerar ca. 20 minuter efter klicken. Kabääm! Så avancerad är jag :)

Hur sminkar du dig?
Med tanke på att jag knappt sminkar mig tänker jag inte avancera med att göra en hel video. Till vardags har jag bara mascara. Känner jag mig extra ful på morgonen och har extra mycket tid har jag även eyeliner + rouge. Men mer avancerat än så är det inte .

Vad använder du för program när du regierar?
Photoshop CS5. Kungligt ♥
och säg inte "Jag vet inte hur man använder photoshop" för belive me, youtube is your new best friend.

Fototips?
Fota manuellt, för guds skull. Om du inte kan det finns det tutorials på det över hela bloggvärlden om hur allt det där med slutare/bländare/ISO osv. Men luras inte av deras inställningar, bara lär dig på ett ungefär. Man ska testa själv med ett ljus som är bekvämt för dig!
Experimentera med ljus.
Efterbehandla i photoshop, gör vad du vill med bilden, manipulera den om du nu vill det. Använd alla färger du kan komma på. Lek, ha roligt, upptäck nya saker.
Fota från knepiga vinklar och fota knepiga saker!




Kommentarer
Postat av: felicia

Åh gud tack så hemskt mycket! Åh nej vilken otur att det inte blev lockigt :( Men änglalockar är så fint! skulle verkligenn vilja ha det!

Jag är också mulatt :) vart kommer du ifrån?

2012-05-11 @ 21:40:41
URL: http://feliciamasalla.blogg.se/
Postat av: felicia

jusste jag ska göra utmaningen så fort jag har tid! :)

2012-05-11 @ 21:40:57
URL: http://feliciamasalla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0