I know, I know it because of the absence of words in the air. They are whispering this is the end.

Början av slutet. Hur börjar egentligen ett slut? 
Är det någonstans där när bristen på ord är det enda som talar? Är det när tiden vi inte ens har känns oändlig? Fem minuters tystnad, vi vet båda att vi egentligen inte borde. Vi stirrar på det blinkande strecket i den lilla boxen där vi skriver. Sex minuter, det känns som tolv. Och den tolfte känns som fyrtioåtta. 
Lika långt tid som våra hej tar, tar resten. Tjugofyra minuter senare sitter vi åttahundra mil ifrån varandra och bara godnatt känns omöjligt, men jag ger det ett försök. Jag vet att du kommer inte säga det, inte ens godnatt. Men vi är olika. Jag är inte som du och du är inte som jag, så jag ger det ett försök och sedan tittar jag bort och utan att ens behöva se lägger jag mig den natten i vetskapen om att du inte ens sa godnatt, och vetskapen att imorgon kommer det inte vara du som säger hej. 
Och vi går sönder.
Det ser ut som på film, när de spelar i slowmotion. Ömtåligt porslin faller sakta mot marken som snöflingor. Man vet vad som kommer hända. Ljudet av splittrande porslin tonas ut och ersätts med en sorglig låt
Och allt som återstår är skärvor av ett helt konstverk. 



Kommentarer
Postat av: lilly

vackert som alltid. är bilderna från någon tumblr? kan du länka? kram

2012-09-27 @ 07:03:39
URL: http://omjagvarjane.blogg.se/
Postat av: Lena

re: Hehehe, tog lite tid innan jag kom på att jag skulle svara (a) Men iaf. Jaa, jag heter i-aint-naive och rebloggar mest 70-80-90 tal, så du kanske inte är så intresserad ;) Men checka in om du vill!

Shiit, var det verkligen DU om hade kontroll över ett flygplan? Var det stort? Hur länge flög du? Var det fler på planet? Jag hade varit asrädd och fått hjärtattack och dött.. :o Men Gud, va kul! Att göra nånting man har drömt om så länge är helt säkert det bästa som finns!

Jag håller på att hitta nånting som... Som kan vara mitt livs centrum, mittpunkt. Allt känns meningslöst just nu och det hade inte gjort mig nånting om jag blev överkörd av en lastbil. Men jag vet att det kan bli bättre, måste bara hitta nånting meningsfullt. Och jag kan verkligen inte komma vad som brukade vara min mittpunkt innan! Ahja, nån gång blir det väl bättre :)

2012-09-27 @ 19:06:45
URL: http://biscottes.blogg.se
Postat av: nelly

det här kan vara något av det vackraste jag läst.

2012-09-29 @ 18:03:23
URL: http://nellyjenbrant.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0