Reparera värmeskadat hår utan dyra & onaturliga produkter!

Drömhår. . . blont, stort fluff!
Jag började platta håret extremt mycket vid 13-14års ålder och först nu vid 17 har jag lagt platttången vid sidan. Under denna perioden har mitt hår säkert också fått genomgå kring 15 färgbehandlingar - det var helt enkelt dags att börja ta hand om mitt hår. 
 
Jag har nog gått igenom hela sortimentet av hårprodukter och hittade verkligen inget . . . tills jag insåg att allt man behöver är en väldigt lite peng och några bra oljor för att reparera 5-6 omgångar med slingning och 3år slaviskt hårplattande. Jag trodde att mitt hår var utom all räddning - men icke!
 
Oljeinpackning med endast naturliga oljor har gett mig lockarna tillbaka och mitt torra hår är glansigt och mjukt! Mitt hår har aldrig mått såhär bra, inte ens innan jag började skada det. 

Du behöver: 
Olivolja
Kokosolja
Arganolja
Mandelolja 
 
Gör såhär: Häll i ca. 2 msk olivolja, 1 tsk olivolja, 1 tsk arganolja och 1 tsk mandelolja i en kastrull och värm upp. Låt inte oljan koka utan bara värm den till en behaglig värme. 

Lägg oljan i otvättat hår, börja i hårbotten och massera in oljan, ge dig själv en lång massage så att hårbotten stimuleras, då växer håret så himla mycket fortare! Lägg sedan oljan på längderna av håret. Fläta eller rulla ihop håret i en knut och sätt på en handduk eller sjal över huvudet och låt inpackningen verka ungefär 1 timme. 
 
Efter inpackningen tvättar du bara som vanligt, var noga med att schamponera hårbottnen ordentligt för att undvika fettrester i hårbotten och avsluta med kopiösa mängder balsam! 

Frågor ang. skadat hår och hårprodukter? Fråga på!



Kommentarer
Postat av: kmstyle.blogg.se

åh vilket drömhår :)

Svar: Ellerhur! Jag har turen att ha lockarna, nu fattas bara längden! :D
Fatima Krantz

2014-10-22 @ 19:21:57
URL: http://kmstyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0