Här har ni äntligen min pilothistoria!

 
17 år och pilot. Jag får ofta frågan hur det hela egentligen startade. . .?
Ingen i familj är insatt i något som har med branschen att göra utan det är något som växt med mig genom åren. 
 
   För mig satte det igång väldigt ungt, jag minns min första flygresa från då jag var fyra (och hade en jättekärlek till barbie), världen där uppe var idyllisk för en barbieälskare, alla båtar, palmer och vägar på Gran Canaria vad så ypperligt små och bara precis utanför fönstret fanns enorma mängder sockervadd! Jag är ganska säker på att det var dagen flyg präntades in på mitt skinn, sedan dess har det varit menat för mig att flyga. 
Min kärlek för flyg och flygplan utvecklades genom åren till ett stort intresse och när jag var tio och alla mina vänner hade börjat läsa Julia/Frida och börjat med scrapbooking satt jag och klippte ut bilder på flygplan och satte upp på väggen. 
   Under hela mitt liv har passionen och intresset växt sig större och jag satte ett mål för mig själv, jag skulle bli Sveriges yngsta pilot. Som femtonåring tog jag min första flyglektion och efter det eskalerade allt väldigt kvickt, I fell in love with flying. Flygvärlden var en helt ny värld där man inte separerade på människor och människor. . ålder, bakgrund och språk förlorar all betydelse för flera tusen meter över marken finns inga tullar och inga murar som separerar oss. Branschen är en väldigt speciell bransch men väldigt dåliga löner, arbetsförhållanden . . men världen. . den är oslagbar. 
Efter att jag rört spakarna för första gången visste jag att det inte skulle finnas en utväg. 
Det är någonting magiskt jag fått uppleva, att känna en så stark kärlek och passion i så ung ålder. Många ungdommar virrar i ett hav av yrken och utbildningar att välja mellan men jag har alltid haft vägen klar för mig och klarat av många tuffa perioder i livet för att ta mig fram till "Destination my dream" som jag alltid kallat det. . (haha hade en poster jag gjorde själv med massa flygplansbilder när jag var 10år där det stod "Destination my dream")

Och det är min historia, jag lever idag ett liv jag är enormt tacksam för och planerar att efter gymnaset läsa vidare till trafikpilot och flyga stora fåglar!



Kommentarer
Postat av: Nathalie

Låter ju helt underbart! Fantastiskt att få leva sin dröm =)

Svar: Det är det verkligen!
Fatima Krantz

2014-09-02 @ 17:18:13
URL: http://nathalieisaksson89.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0