Varför ska man rösta på SD?

Varför ska man rösta SD? För att bevara svensk kultur och för pensionärers rättigheter! Eller?
Jag tycker att Sverige Demokraterna har fått det där med politik och demokrati helt om bakfoten. Jag ser inte varför vi ska rösta in ett högerextremistiskt parti i riksdagen i ett såpass utvecklat land som Sverige, jag skulle säga att Sverige har den högsta standarden på flyktingmottagnig i världen och det är någonting jag som svensk är mycket stolt över. 
För mig är syftet med demokrati att alla människor ska få säga sin röst och ha samma rättigheter och det är viktigt att rösta på ett parti med demokratiska värderingar. 

De vill t.ex. ta bort s.k instegsjobb som innebär att staten betalar 80% av en invandrares lön. Du kanske tycker att det låter orättvist? Men jag tycker att det är ett extremt bra initiativ av Svenska politiker att utföra. Instegsjobb gör man i samband med SFI-utbildning och är en form av betald praktik för att man ska lära sig svenska och få in en fot i arbetsmarknaden samtidigt som man i skolan får den utbildning som krävs i Sverige. Det leder till att invandrare blir självförsörjande mycket tidigare och har man inkomst har man inte rätt till stora bidrag. Antingen är det inkomst eller bidrag. Välj själva! Instegsjobb ger mer till svensk ekonomi än det tar i slutet av dagen och ger en likvärdig chans till invandrare att etablera sig på arbetsmarknaden. Hur demokratiskt är det om en invandrare ska behöva leva på bidrag och inte ens får chans till arbete? Utan instegsjobb skulle ingen anställa en invandrare som inte behärskar det svenska språket helt! 
 
Det står även i deras partiprogram att de står emot ett mångkulturellt Sverige. Detta tycker jag är en väldigt skev punkt att skriva i ett partiprogram i ett mångkulturellt land, för att få sin vilja igenom ska man alltså svennifiera alla? Inte låta invandrare ha sin kultur? Vilken total katastrof! Detta är som sagt en demokrati där människor själva väljer hur de ska vara sålänge ingen kommer till skada eller diskrimineras. Det är viktigt att man lär invandrare Svenska VÄRDERINGAR och att de lär sig svensk kultur och historia, men att förbjuda dem att utöva och sprida deras kultur? Det är skrämmande för ett parti i Sverige 2014. 
 
För att inte tala om HBTQ-frågar där jag tycker att Sverige kommer allt längre och längre, nu tycker 10% av Sveriges röstberättigade befolkning att homosexuella par inte ska ha rätt att adoptera. Jimmies anledning till det är för att han påstår att barnen skulle utsättas för diskriminering. Jag utsattes för mycket diskriminering när jag var yngre pga. min hudfärg. . ska man då förbjuda svarta att föda barn också? En norma miljö för ett barn är en kärleksfull miljö där den får den omtanke en mamma och pappa kan ge. Sen vad mamma eller pappa har mellan benen borde väl inte vara för dig att lägga dig i? 

Att rösta för SD är att rösta tillbaka i tiden. Rösta istället på ett parti som har demokratiska värderingar och vill detsamma för Sveriges invånare, inte bara Sveriges medborgare. 

Tack. Kärlek & Respekt. 



Kommentarer
Postat av: Em

Så bra skrivet!!! Tummen upp till dig! Kram

Svar: Tackar, glad att du håller med!
Fatima Krantz

2014-09-05 @ 19:51:08
URL: http://justanothervoice.blogg.se
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

gillar inte deras politik..

Svar: Nej verkligen inte jag heller. . den är fruktansvärd!
Fatima Krantz

2014-09-06 @ 15:51:57
URL: http://efji.blogg.se/
Postat av: Katarina

svar: Jaa alltså kostnaden för college är ju sååå jobbig. Finns det inga stipendier du kan söka? Kram!

2014-09-08 @ 15:54:12
URL: http://katarina.forme.se
Postat av: tror jag bör vara anyonym

Väldigt bra skrivet. Din text få mig att vilja utföra sexuella handlingar på dig med din vilja förstås. Men om du gillar rollspel så kan jag även göra det mot din vilja.

Svar: Tackar! Hahaha, ja din anonymitet är uppskattad, I'd rather have it that way!
Fatima Krantz

2014-09-09 @ 20:01:02
Postat av: Katarina

svar: Jag har en sån cape faktiskt, brukar ha den över skinnjacka! :D

2014-09-11 @ 09:14:46
URL: http://katarina.forme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0