Dreamers dreams about dreams dreamt will come true.

Någonting ingen av er kan ha missat är att jag vill flyga och inget annat.
Det gör mig så rädd att det verkligen inte finns någon annat, inte nog med att idag är den dagen. Den dagen när man sitter i sin hopplöshet och tänker "Det går inte. Du kommer inte bli någon pilot. Du kommer bli en landkrabba, och du kommer torka ut. Och "
Det är inte döden som skrämmer mig. Jag vet att den kommer hända mig. Den kommer hända oss alla.
Det är bara det . . . att inte klara av det man i hela sitt liv strävat efter. Det man drömt om varje dag.
Jag skulle inte kunna.
Jag undrar egentligen. Jag har ju inte en miljon läsare, men nu är ni faktiskt femtio följare. Ni måste också ha drömmar. Vad är era drömmar? Vilka är ni egentligen? Era bloggar? Var kommer ni ifrån? Vad gör ni? 
Vad ska ni bli? Vad vill ni göra?
Bara berätta. Berätta allt jag inte redan vet.



Kommentarer
Postat av: isabella

hihi, jag heter isabella & jag kommer ifrån södra finland. jag är i alla fall tretton år och en helt vanlig tjej. avgudar dej som har en så unik & speciell stil medans jag försöker vara annorlunda men det går med snigelfart.

min dröm är väl att ha en stor och to-die-for walk in garderob och en massa fina skor. att åka på ett ridläger till en avlägsen plats och att upptäcka island. att strosa runt där med någon jag tycker om (vet inte vem det är, än), åka till usa till new york som utbyteselev och komma hem och ta studenten, att träffa one direction och få en pratstund med dem, att bo i london ett tag och sitta på ett litet cafe och äta macarons och drömma mig bort. och att få ett fint liv, leva och gå efter mina drömmar!

Svar: Åh vad söt du är ♥Jag skulle nog inte påstå att min stil är unik eller annorlunda, kan bero på att jag jämför mig med rena rama fashionistorna medan jag bara är en femtonåring som knappt har råd att köpa kläder, köper nytt väldigt sällan, köper alltid väldigt lite och gärna på secondhand. Secondhand kan jag verkligen rekomendera! Du kan hitta saker till löjligt bra priser, har köpt massa levis jeans osv. för ynka tio kronor. Man kan verkligen hitta guld för småpengar. Guldgruvor! Dessutom konsumerar jag väldigt mycket som det är känner jag ... och att bidra till konsumtion är nemas good. Jag är väl ingen miljönisse direkt, absolut inte, på långa vägar. Men jag vill inte tillhöra de giriga jävlarna, som bara ska ha nytt och nytt och nytt. Och visst, det är säkert bra att vara miljönisse men mitt största intresse är flygplan och flygplan är miljöbovar och har inte lust att vara en hycklare till moralkärring.

Gillar verkligen dina drömmar och sträva verkligen efter dem! Om man ger allt man har inom sig och lite till så går det, tro mig. Jag har hela mitt liv planerat och blir det inte som jag har planerat vet jag inte vad jag ska ta mig till, men jag tänker kämpa in i det sista, det kan jag svära på med hela min själ och stolthet så jag kan.
Jag vill också bo i London en stund, men vet inte om jag kommer ha råd. Just nu vill jag bara följa mina drömmar och lära mig franska så just nu ligger NV-europa högst upp för mig på gymnasieval och då kommer jag nog läsa i Paris, även om Paris inte lockar mig sådär supermycket, haha!
Fatima Krantz

2012-06-17 @ 21:19:58
URL: http://bruneta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0