I miss your face like hell

Medan min familj sitter framför tv:n och låtsas heja på Sverige i fotboll dränker jag mig i toner, noter och ord och gud vet vad musik innehåller.
Denna låten tyckte jag var så fruktansvärt fin. Jag får verkligen ursäkta om detta är en av de låtarna som har spelats på radio mega mycket och jag kommer här 1 år senare och har hittat en ny låt - men jag lyssnar verkligen inte på radio. Radio är för töntar. Människor som inte har en egen musiksmak är nulen som lyssnar på radio.
Jag bryr mig inte om när man lyssnar på musiken. Bara man hör den, någongång. 
Så trött på att folk behandlar musik som något jävla mode. Låtar som blir trender, fast än att de suger. Men människor bara lyssnar på dem och säger sedan att "Jag älskar musik".
Man kan liksom inte lyssna på datorblipp och säga att man älskar musik. There is a fine line between music and robusic.
Man älskar musik om man lyssnar på det. Att lyssna på house/dubstep/etc. är inte att älska musik. Det är bara inte. . . musik.
Ni vet när jag var liten var musik instrument, röster och talang.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0