And I want to be happy, and I want to fly away.

Långa dagar. 
Världen, mörkret och haglet som skjuter mot fönstret är motbjudande. Värmen och säkerheten under dunet och den utslitna nallen i famnen som man haft ett helt liv med är det enda som existerar i ens inre viljor. 
Man bara vet, om man kan läsa regnet så vet man att det är en av de dagarna som aldrig riktigt kommer ta slut. Visst, timmarna kommer rinna ut i sanden och imorgon kommer efter tiotusen blinkningar men just en sånhär dag glömmer man inte på länge. Den sitter kvar i hjärtat och skaver. Och när man är femton och det skaver i hjärtat känns det som om det aldrig kommer ta slut.
För det går sönder nu. Jag kan inte laga det. 
Jag undrade lite hur slutet såg ut, och hur det kändes och smakade. Det är mörkt, gör ont och smakar ljummet salt och kommer i form av havsvatten som rinner ur ögonen.
End of story.
 



Kommentarer
Postat av: nelly

och jag vet precis hur det känns! det skaver och river varenda jäkla hjärtslag. och man tänker att "jag kan hålla ut, jag klarar det här" och sen faller man pladask rakt ner på golvet till en hög och bara gråter och gråter för det gör ju så ont i lilla hjärtat och snart går det nog av.
det är bra att du vet vad du vill. eller i alla fall ungefär. jag önskar jag var lika modig som du och bara kunde bryta kontakten sådär. men jag vågar nog inte riktigt göra det. inte ännu. om han får dig att må dåligt är det nog bra det där, för må dåligt ska man inte göra.
tack för dina fina ord igen. jag önskar jag vore lika bra på att trösta som du, för det är en himla bra egenskap. jag hoppas också att jag blir kär igen. någon dag när hjärtat är någorlunda helt igen.

2012-10-18 @ 21:16:59
URL: http://nellyjenbrant.blogg.se
Postat av: afroego

you gorgeous, you ;)

Svar: åh tack ♥♥♥
Fatima Krantz

2012-10-21 @ 12:28:17
URL: http://afroego.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0