And I am navigating through the blue.


så . . . eftersom detta eviga studerandet har blivit mitt nya liv så får det en helt egen kategori här på bloggen. Aviatrix. Det kommer bli hålan där alla flygnördar + jordens övriga befolkning kan följa allting steg för steg, från det att jag sitter här på golvet och försöker lista ut allting som har med jordklot, väderstreck och distans att göra, till det att jag är sjutton och har mitt certifikat och skrattar åt hur efterbliven jag var en gång i tiden. 

Fastän att det känns lite som en dans på rosor att uppfylla sin stora dröm så kan jag inte beskriva rädslan. . . det går inte en dag utan att jag oroar mig över nästa certifikat, när det väl kommer till en massa tester. Jag har spenderat hela mitt liv i vetskapen om att jag ÄR en pilot och nu får jag liksom börja tänka om och tänka att jag kanske inte kommer längre än såhär? Flyga privat. Min stora dröm är ju att flyga DC-3 för Buffalo Airways och bo i Canada och glutta på världens vackraste natur varje dag. Jag har väl kanske växt ifrån hela 787 idén och bo i san diego/fransisco. Eller kanske inte riktigt, men någon gång i mitt liv vill jag helt enkelt styra mitt absoluta favoritplan, DC-3. 



Kommentarer
Postat av: Anonym

bara fuck it!
tack för en bra tumblr! älskar dina inspirations bilder!

tänk att du håller på att steg för steg komma närmare din dröm, lika som att du måste vara jävla vettskrämd och rädd måste du ju vara lite av lyrisk och euforisk! vilken underbart läskig känsla, tänk om min dröm skulle vara inom synhåll! oherreminskapare
många kramar och så annat fin till dig

2012-09-29 @ 13:33:38
Postat av: lilly

bara fuck it!
tack för en bra tumblr! älskar dina inspirations bilder!

tänk att du håller på att steg för steg komma närmare din dröm, lika som att du måste vara jävla vettskrämd och rädd måste du ju vara lite av lyrisk och euforisk! vilken underbart läskig känsla, tänk om min dröm skulle vara inom synhåll! oherreminskapare
många kramar och så annat fin till dig

2012-09-29 @ 13:33:58
URL: http://omjagvarjane.blogg.se/
Postat av: nelly

Det är du som ska ha tack, för det är just de där förvirrade orden som gör texter så himla vackra. För då finns det känslor bakom dem. Det är ju lite som med foton, visst är en spontanbild så mycket finare än en förberedd-pose bild?
Jag tackar så himla mycket för dina fina ord! Är just nu i någonslags superjobbig skrivkramp och allt jag vill är ju bara att skrivaskrivaskriva egentligen!
Jag hoppas verkligen du sa åt den där pojken precis hur du kände. För man får inte hur många sådana tillfällen som helst.
Ha det fint!

Svar: Jag bara, vet att jag inte är särskilt bra på att skriva. Jag har aldrig försökt vara riktigt bra, och jag vill väl inte heller bli riktigt bra. Jag är bara ännu en annan förvirrad tonåring. Men jag längtar till du kan skriva igen. för du gör det så himla bra, eller bäst snarare. Jo, det var nog jag som sa först egentligen. Det är bara det att han bor 800mil ifrån mig, är tre år äldre och tjugofem centimeter längre och sen är vi alldeles för lika. När vi inte pratar om skolan, eller om oss, pratar vi mycket om känslor och om hur vi önskade att de inte fanns och han säger att han skiter i allt och jag säger att det borde finnas ett piller för min sjukdom, så jag slapp ha känslor för honom, så säger han att han ska uppfinna ett sånt piller, så slipper han också. Jag vet inte, vi försöker väl rättfärdiga våra känslor, skylla på hormonmonster inuti oss, fast vi båda vet att de finns. Fast jag vet också att det kommer inte bli mer än såhär. Vissa dagar har jag hoppats, för jag är trött på att ligga ensam i min säng och drömma om honom, och trött på att sitta ensam på bussen, lyssna på våra låtar och tänka på honom. Jag är trött på att alla påminner mig om honom.
Jag råkar se en gubbe på stan, Nils är ett gubbigt namn och han heter Nils.
Jag råkar se några som är överdrivet nykära, gammelkära, handhållande turturduvor, han är det första jag tänker på.
Någon med krulligt hår, så ser jag hans guldlockar.
Det börjar bli snäppet tröttsamt. Tillochmed saker som inte borde påminna mig om honom gör det. Han är perfekt, och ingen är perfekt. Så han är ingen.
Fatima Krantz

2012-09-29 @ 22:41:33
URL: http://nellyjenbrant.blogg.se
Postat av: Moa

När kommer vinnaren i din tävling???

Svar: Den vackra dagen jag har tid ♥
Fatima Krantz

2012-09-30 @ 16:16:11
Postat av: lilly

sv. tack vad kul att du gillar min tumblr med. lägger bara upp saker som jag tycker är fina. <3

alltså jag vet inte vad det är men när du skriver så blir jag alltid så jäkla glad. det är så himla kul att läsa hur du tar hand om din dröm. det är inte många som får möjligheten, tar risken/chansen eller vågar! så jävla modigt av dig! om jag ändå vågade.

min dröm är att få stå på en scen med strålkastaren på mig, allt ska vara sådär som i svartvita filmer med rök och herrar med cigarrer och kvinnor som har långa klänningar och uppsatt hår alla sitter på barstolar nere i en källare. och så ska jag stå där och sjunga. men jag vågar inte, för om jag misslyckas så är min dröm borta. då måste jag leta efter en ny och jag vet inte om jag kan hitta en annan dröm. jag vet inte om jag orkar. och vem är man utan drömmar? jag skulle bara vara flytande massa. jag kan dagdrömma på bussen, på lektionen eller när jag ligger i min säng om hur jag bara står där och allt är bara tyst tyst och jag så spelar pianot ett intro och så sätter jag de första tonerna. åh. jag kan drömma förevigt. vem är man utan sina drömmar??

jag har aldrig varit kär. jag har varit galen i någons sandfärgade hår eller bruna ögon. men aldrig kär. det har aldrig pirrat så det gjort ont eller blivit så svag bara för han såg in i mina ögon.
han verkar vara en irriterat söt kille, den killen som ger dig fjärilar ibland. säg mig är fjärilarna lätta? eller är dem tunga? jag vet inte. och sådanna som är för fina för sitt bästa. det är inte bra. dem speglar sig för mycket i spegeln då.

och flygare. det låter så vackert och harmoniskt. vilken fin dröm du har, och jag är bergasäker på att du tar hand om din dröm bra. du vågar, inte jag. kram kram kram (blev den längsta kommentaren jag har skrivit!)

Svar: Haha, du är verkligen hur fin som helst. Jag kan säga att jag blir precis lika glad av dina kommentarer, alltid alltid alltid. Bästa läsare är bland det bästa som finns.
För mig är det bara en självklarhet att man måste våga sin dröm. Man kan misslyckas, jag tänker inte säga att man alltid lyckas, för det gör man inte. Jag vet inte om jag lyckas heller, men jag kan svära heligt på att du kommer aldrig någonsin lyckas om du inte försöker, det har du mitt ord på. Du kanske inte hittar någon ny dröm, och du kanske tvingas bli sådär medelmåttig, drömlös, men då vet du ivarjefall att du försökte.
Jag tycker att din dröm låter överdrivet fin, jag hade den drömmen med en gång i tiden men jag hade ett självförtroende i en klass för sig och kunde inte längre spela piano. Spelade piano för första gången på flera år igår och direkt fann mina fingrar sig vägen till min favoritlåt, det var magiskt och det gör så ont att jag bara gav upp med piano, nu har jag inte tiden att börja med det igen när hela jag skriker efter det.

Jag är inte heller kär, jag är noga med att i inte bli sånt för jag vet att det inte är bra för själen. Kanske någon dag. Men inte idag och inte i han. Jag bara tänker på honom för ofta och för mycket, det är inte friskt. Under min vakna tid så kan jag rent ärligt säga att jag tänker på honom 99% av tiden.
Det är knepigt nog lätta, mysiga fjärilar. Bra fjärilar, för han säger alla de rätta sakerna. Det är väl ganska obligatoriskt att man som femtonåring faller för en kille som är nästan 190cm, spelar gitarr och säger alla de rätta sakerna?

Att vara en flygare kan vara hur harmoniskt som helst och hur icke-harmoniskt som helst. Idag när jag satt fel i planet, inte kunde hålla höjd eller kurs och fick zigzacka mellan moln och kolla på 1324545632 instrument samtidigt för att överleva så var det mindre harmoniskt, men när vinden är stilla och planet flyter fram och man kan vila ögonen på det glittrande havet i några sekunder är det ganska perfekt och harmoniskt. Idag när jag försökte mig på det sa han jag flög med bara "Nu får du kolla fram för nu svänger du åt helvete fel" Haha;) Så det tenderar att bli lite stressigt under jobbiga väderförhållanden.

Men jag tycker att du också ska våga, det är din dröm ♥
Fatima Krantz

2012-10-02 @ 18:57:05
URL: http://omjagvarjane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0