Första navrundan!

 
Första navigationsrundan, check! Det blev ingen riktig navigationsrunda så, utan mest uppvärmning inför framtida  rundor. Jag flög från min fina hemflygplats, ESMT/HAD eller Halmstad flygplats som det även heter på rikssvenska. Ut via Kvarnen och överflygning över Falkenberg flygfält, efter det kom Varberg flygfält och sen blev det jävlarmig svårnavigerat in mot Ullared när det bara var sjöar och granar överallt, ett tag var jag bara väldígt lost och jag glömde bort klockan lite, klockan är ju nämligen ens bästa polare när man navigerar (tro det eller ej) Fast asså, flygläraren är också ganska bra att ha. . .
Efter ett tag hittade jag Ullared, överflygning över Gekås som såg minimalt ut från ovan... en överaskning faktiskt! Efter Ullared var det bara att styra rakt mot Hyltebruk, vilket knappast kunde varit enklare då stora Enso har rökpelare som man ser från Halmstad en vindstilla dag (och turligt nog var det en lugn dag) så jag flög mot röken! 
Min första brutala fail blev lite när jag kom till fasen när jag skulle flyga in i kontrollzonen igen via inpasseringspunkt Åled som ligger så gott som söderut. Vad har jag då skrivit i min driftfärdplan? JO 10', Det ska vara kontrakurs, altså 190. Moral of the story; Gör inte driftfärdplaner när du är så trött så du skulle kunna dö. 
Well well, efter en timmes flygning över Halland satte jag noshjulet på bana 01 som inte alls är min favoritbana, åh, jag gillar 19 men på sistone har vinden bokstavligen talat inte varit på min sida. . .så 01 it is. Men det gick bra det med, det är det att finalen blir så jävla knepig på 01 för finalen ligger precis över ett samhälle som inte vill ha buller. . . så jag kan inte göra så lång final som jag vill.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0