Första navrundan!
Efter ett tag hittade jag Ullared, överflygning över Gekås som såg minimalt ut från ovan... en överaskning faktiskt! Efter Ullared var det bara att styra rakt mot Hyltebruk, vilket knappast kunde varit enklare då stora Enso har rökpelare som man ser från Halmstad en vindstilla dag (och turligt nog var det en lugn dag) så jag flög mot röken!
Min första brutala fail blev lite när jag kom till fasen när jag skulle flyga in i kontrollzonen igen via inpasseringspunkt Åled som ligger så gott som söderut. Vad har jag då skrivit i min driftfärdplan? JO 10', Det ska vara kontrakurs, altså 190. Moral of the story; Gör inte driftfärdplaner när du är så trött så du skulle kunna dö.
Well well, efter en timmes flygning över Halland satte jag noshjulet på bana 01 som inte alls är min favoritbana, åh, jag gillar 19 men på sistone har vinden bokstavligen talat inte varit på min sida. . .så 01 it is. Men det gick bra det med, det är det att finalen blir så jävla knepig på 01 för finalen ligger precis över ett samhälle som inte vill ha buller. . . så jag kan inte göra så lång final som jag vill.
Kommentarer