With the whole wide world a thousand feet underneath my wings.

 
Det är en sån fascinerande tankte att man faktiskt flyger över en hel jord. Jag flyger över sjumiljarder människor, över marken där öknen möter havet och där isande kyla möter värmeböljor. Allting har jag bara tusen fot under mina vingar. 
Jag har snart fyllt en andra sida i min loggbok, jag kommer nog aldrig glömma den dagen jag skrev i min loggbok för första gången och man kände sig som en sånhär. Nu har jag nitton timmar tror jag att det stod i min lilla elevlogg om jag inte såg helt fel (tappade själv räkningen efter jag bytte sida) Och jag vet folk som liksom bara sådär kan "Jag har flugit 152,8h" Det är i ett sånt läge man liksom "Äsh, nån hundra och lite till" 19 timmar. Det är nästan hälften av utbildningen, nu är ju jag lite speciell och kommer säkert behöva en 70-75 timmar för att fullfölja detta, jag ska inte alls försöka skryta om att jag är mycket till flygare,  men denna lågan kan ingen blåsa ut. Ingen kan ta detta ifrån mig, jag kämpar och jag kämpar och mina instruktörer påstår att jag gör stora framsteg som jag själv inte märker av, men en dag kära vänner. En dag, när ni sitter på ert flyg till semestern hör ni mig
"Welcome onboard, this is your Captain Fatima Krantz speaking, it's a lovely day for flying and I wish you all a pleasant flight!"
(Gud ni anar inte hur mycket jag har övat på att säga det där, jag måste ju göra mig redo..)



Kommentarer
Postat av: Ana Zagreb

Wow så fina bilder! I have so much respect for pilots!

Svar: Tack! So do I! I really really look up to pilots, I can't believe I am becoming what I used to look up to!
It's like people who grow up and look up to celebrities and dream about becoming famous, and all in a sudden the dream is just there infront of them.
Now it's my pilotdream, it's right here in my hands! Feels amazing!
Fatima Krantz

2013-03-12 @ 10:38:51
URL: http://coffeeandcake.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0