Färglägg din mat!

Jag älskar när min mat är överfull med klorofyll och carotene! Som ni vet har jag världen sämsta apptit och har hela mitt liv haft en väldigt låg vikt som jag skäms något enormt över och jag vet att hälften av alla tjejer på mitt gym är där för att få en thigh-gap men jag drar konstant ner tröjan för att mitt inte ska synas. 
För att kunna få i mig det lilla extra för att åtminstone bibehålla min vikt så brukar jag försöka göra min mat färgglad! Det hjälper så enormt mycket, ser maten sådär grå/gul ut blir jag bara äcklad och vill inte äta. 

Har du svårt att äta rekommenderar jag verkligen att ersätta din vanliga potatis med orange sötpotatis och blanda ner goda frukter och grönsaker i maten! Idag stekte jag kyckling och lade sedan till hackad mango och avokado, supergott och supernyttigt! En måltid som är rik på bra kolhydrater och nyttiga fetter, rena drömmen för oss som vill lägga på oss muskelmassa!
Det är också ett toppen sätt att blanda ut torr kyckling! Jag h-a-t-a-r kycklingfilé men det går ju så snabbt och enkelt att laga det så äter det precis varje dag, men genom att hacka ner den i småbitar och blanda ut med grönsaker känner jag inte den torra kycklingsmaken, helt underbart! Dessutom är kycklingfilé onekligen bra muskelmat!




Kommentarer
Postat av: Ida

Ser jätte gott ut!

Svar: Åh, aw! Jag kommer säkert gråta!

2014-12-15 @ 21:54:58
URL: http://alwaysida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0