Du kan uppfylla dina drömmar!

 
Du är den enda som kan uppfylla dina drömmar och du är också den enda som kan sätta stopp för dom. Stanna upp, tänk efter - vad vill du egentligen? Många ungdomar anser sig att inte ha några drömmar men jag vill tro att alla har drömmar, man tycker bara att det är lite pinsamt att tala högt om dem för de är orealistiska och ingen skulle tro att du skulle kunna åstadkomma det där. 
Människor begränsar sig själva och vill gärna skylla på miljon runtomkring men kom ihåg att bara du kan begränsa dig själv. Du är din största förutsättning. Du är din största inspiration. Du måste tro på dig. 
 
Jag har jobbat stenhårt för att komma dit jag är idag och då har jag bara nått en liten början av det jag vill att mitt liv ska vara. För att komma till steg 1 har jag i 2år offrat bort majoriteten av mitt sociala liv som tonåring, spenderat många nätter med böcker, linjaler och kaffe till klockan 4 på morgonen för att sedan vakna klockan 7 igen och gå till skolan. Sista året på högstadiet gick jag till skolan 8 på morgonen, mellanlandade hemma för några mackor och fortsatte vidare till skola nummer två och var hemma 22.30 på kvällen. 

När jag var 16 packade jag bananlådor med porslin, sängkläder, gardiner och nallen jag haft hela mitt liv och tog mitt lilla lass med mig till Västerås. 50 mil bort från mor och far och ytterligare många och långa nätter av plugg och litet utrymme för att göra det alla andra ägnade sin tid åt - fest, tv-spel och nattäventyr. Jag hade kanske minst kul då, men kommer definitivt ha mest kul sen när jag lever ut den drömmen som nästan alla mina klasskamrater har men inte kunde uppfylla då de prioriterade annat framför sin pilotdröm. 
 
Man måste offra mycket för att bli mycket och de första tusen stegen är en oändlig uppörsbacke med små och korta liftar på vägen. Jag vet att ytterligare många uppoffringar väntar för min del - relationer och bekvämligheter men en dag kommer jag äga en sommar/vinterstuga i Colorado Springs och tillsammans med en partner äga ett flygbolag med affärsflyg och smarta, snabba och smidiga lösningar för andra företag världen över.

Våga drömma och våga offra.
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0