Flygabstinens. . .

Det är möjligt att bli beroende av att flyga. På sistone har flygabstinensen varit helt enorm . . . det är
verkligen inte bara en längtan efter luft under vingarna - jag äter dåligt, sover dåligt och mår dåligt. 
Jag mådde under en väldigt lång period av mitt liv ganska dåligt, vissa dagar väldigt dåligt men sen kom dagen jag började flyga och ärren på mina armar började dag för dag suddas ut och leendet på mina läppar blev större och större. Att få komma upp i luften gav mig inte bara ett nytt perspektiv av jordytan utan även ett nytt perspektiv på livet, jag fick uppfylla en livslång dröm - en dröm så många tryckt ner och ansett vara omöjligt. Inte bara det - jag blev Sveriges yngtsa pilot också. Tack vare flyg har jag helt enkelt blivit en person jag tycker väldigt mycket om och så blev det lättare för mig att tycka om andra och för andra att tycka om mig - jag blev bokstavligen talat hög på livet. 
Men efter jag tog mitt certifikat fanns inte längre pengar till att flyga, så jag får inte lika ofta luft under vingarna . . det var 2 månader och 1.5 veckor sedan sist och jag saknar det så. Men jag jobbar på och försöker verkligen att spara ihop till en riktig långflygtur i sommar, ett äventyr som kommer kosta mig säkert runt 30-40 tusen kronor men ta mig runt större delen av Europa i ett pyttelitet flygplan tillsammans med en av mina finaste vänner!



Kommentarer
Postat av: Emma & Julia

Åhh vad fint!! Själv ska jag flyga till nyc idag, är så peppad. Hoppas du får en bra dag ♥

Svar: Javisst hur fint som helst :D Så kul med långflygningar!! Min dröm att när jag blir pilot få flyga såkallade "Longhauls" :D
Fatima Krantz

2014-10-24 @ 13:09:32
URL: http://xoxo.blogg.se/
Postat av: FELICIA I

SVAR;

Åh! Ja, distans är verkligen jobbigt... Men har man den rätta kärleken så fungerar allt. Hoppas verkligen att ni fixar det även fast han flyttar lite längre bort än 10 mil.

KRAM

2014-10-24 @ 15:56:46
URL: http://medfelicia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0