Mademoiselle, you smell trés expensive.

Chanel Mademoiselle - Ljusa citrusdofter i toppnot, en stäng av blommor och en bas av sandelträ. Parfymdrömmen. Den luktar verkligen ungt och vackert . . . Så gissa hur glad jag blev när Jonathans mamma kom hem med denna till mig efter en arbetsresa? SÅHÄÄR glad. 
 
Jag är en riktig liten parfymflicka. Jag kan gå utanför dörren utan det mesta, men klarar mig inte utan parfym! Tidigare har jag inte gått utanför dörren utan min "Juicy Couture - Noir" som är en mörk och döläcker doft. Jag klarar inte av söt/blommiga dofter så jag satsar alltid på Blommor + Bas i Sandelträ eller Musk som ger en härlig mörk men ändå inte för "gammal" doft. Jag brukar inte vara en Citrusfantast då de så ofta saknar en mörk grund, men exakt det har Mademoiselle. Den luktar blommig och fräscht men ändå så kvinnligt - Helt underbar parfym!
 
Ett tips desstuom för att parfymflickor! Spraya din parfym i håret eller på din hårborste innan du borstar. Håret doftar magiskt gott och dessutom håller doften så mycket längre i håret och luktar aldrig "för mycket". Det luktar sådär perfekt dag in och dag ut. Eller om du har en Body Mist du vill ska hålla lite längre, brukar t.ex. ha min VS bodymist i håret vid tillfällen då jag inte vill lukta för mycket parfym. Ger mest en diskret "nyduschad" doft som håller länge. Bodymists är också perfekt för dina sängkläder, jag har knepigt nog aldrig bodymist på kroppen eller kläder. . haha!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0