När mänskligheten sviker.

Alltså. Om 109 dagar fyller jag arton bast och jag ser fortfarande mina gosedjur som mina barn. Den vita björnen är det senaste tillskottet som jag fick tillsammans med Chanel Parfymen av Jonathans mamma och heter Snuttis därför att jag brukar kalla Jonathan för Snuttegullis (hejlöjligtförhållande) Jonathan tyckte att han skulle heta John eftersom det liknade Jonathan men jag tänkte "Vad är det för jäkla namn för en Nalle?" Så Snuttis fick det bli, nu är Snuttis och min livskompanjon Ida hur bra vänner som helst och vi tre sover så gott tillsammans i min 90 säng! 

Ja okej, "Vad är detta för brud" tänker ni säkert, men mänskligheten sviker så ibland och man måste liksom vända sig till någon. Eftersom jag inte har hjärtat att köpa ett djur - nallar. Punkt slut. haha! Jag skulle aldrig kunna köpa en liten vovve för jag tycker att ska man ha hund ska man ge sin hund all tid i hela universium, alltså vara pensionär eller arbetslös eller bo i en stor familj där någon har nära till jobbet och kan komma hem mitt på dagen och kolla till vovvsen. 
Jag har en granne som har världens vilding till hund, en hund i vargformat typ-ish. Kan inte ritkigt sätta fingret på vilken ras det är, men en sorts varghund. Varghundar är kända som riktiga arbetshäst(hundar)ar. De behöver MYCKET motion, enorma mängder, flera timmar om dagen för att de ska må riktigt bra. 
Den hunden har hon inlåst i en 24kvm stor lägenhet och den är mer ensam än med henne och jag har fanimej aldrig sett henne rasta den lös . . . alltid korta promenader i sele. Vill nästan anmäla henne för vanvård men vill inte heller lägga näsan i blöt hos allt och alla .. låter gärna bli sånt. Men stackars jävla hund? Och så pratar hon om hur mycket hon älskar sin vovve . . det märks tydligt på den att den är fruktansvärt understimulerad, den är mer vild än tam och ylar så himla mycket! Vad ska man ens göra? Tycker så himla synd om hunden!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0