Vinterresmål.

Jonathans mamma har allt sått ett vilt växande frö! "Åk till Marocko på Sportlovet!" Sen har jag ju också fått lite dille på Marockans heminredning efter helgens besök hos hennes vän . . dessutom är det landet där Arganolja produceras (Mitt livs stora besatthet). Så jag är mer än sugen på att åka dit i vinter kan jag säga! 

Jag är inte riktigt typen som kommer sätta mig på ett plan till London för att shoppa på VS och Primark. Och det sista landet i världen jag vill besöka är nog Turkiet och skulle jag få för mig att åka till USA skulle NY och LA ligga långt ner på listan. Jag förstår inte bara grejen med hela "Jag vill komma iväg från Sverige" så åker man dit alla andra svenskar är. . . Och "Jag vill komma ifrån Sverige" Så bor man på ett All inclusive med svensktalande personal. Snacka om 0 reseupplevelse! Jag själv reser ju i poängen att komma bort från Sverige och allt som har med Sverige att göra (Visst älskar jag Sverige!) Men ska jag resa ska jag bannimej R-E-S-A. Det ska vara ny mat, nya människor, nya språk och nya dofter. 



Kommentarer
Postat av: Tess

Åh, vilka härliga bilder! :D Kram

2014-10-24 @ 15:16:19
URL: http://tesswaltenburg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0