Gå ner i vikt - på bara te! Eller?

2014 är året då Detox-téer exploderat på marknaden. Ett te ämnat för att rensa slaggprodukter i kroppen men har nu snarare fått en viktnedgångsstämpel, men nu ska jag spela lite mythbuster. 
Men fungerar Tiny Tea? Kan man bli smal på te? 
 
Dessa bilder är tagna med några sekunders mellanrum, inget té krävdes för att förändra utseendet på min mage utan jag behövde endast ändra på vilka muskler jag spände och inte spände. Men ärligt talat tjejer? Tror ni på det där? De resultat som visas på Instagram och diverse sociala medier är resultat av människor som förmodligen spenderat en himla massa tid med cardio och att äta en bra diet och under tiden druckit ex. Tiny Tea för att sedan kunna marknadsföras i det sambandet. 
Jag menar, tror ni på bantningspiller? Mest förmodligen inte. . det är ett väldigt uråldrat och tabulagt sätt att gå ned i vikt. Likväl är Detox-te ingenting som kommer få dig att rasa i vikt. Jag säger inte att ni inte ska dricka det! Jag förklarar endast i vilket syfte. Ett Detox-te är himla bra i syftet att som sagt rensa kroppen under en två-tre veckors period men är ingenting man ska hålla på att dricka hela tiden. 

Vill man förändra sin figur måste man ändra den största faktorn - ens kost. Man måste även anpassa träningen till sina mål. 
Vill man bli starkare . . . ja då måste man äta mer och bygga upp en stabil grundstyrka för att sedan gå vidare i att styrketräna. 
Vill man bli större . . . återigen äta mer och belasta musklerna. 
Vill man bli mindre . . . Då är regel nummer ett att göra av med mer energi än vad man får, d.v.s ligga på kaloriunderskott. Det innebär inte att sluta äta kolhydrater och fett. Kolhydrater och fetter behövs för att din kropp ska orka med träning, men måste bara äta det i mindre mängder! 

Så innan du beställer hem något diet-under, tänk efter och tänk till. Vad vill jag förändra? Hur gör man för att förändra det?



Kommentarer
Postat av: Emma

åh jag håller verkligen med dig! I nuläget handlar det mer om att se vältränad ut, inte att vara vältränd och det är en väldig skillnad eftersom formen inte alltid syns på kroppen :)

Svar: Ja visst är det så! Så jäkla trist att allt måste glittra på utsidan! Och förr var det mycket gå ner i vikt, nu är det mycket "Strong is the new skinny" trots detta ser man alla fitspo-instagram som peppar till att äta typ mandlar till lunch och sallad till middag. . . vet otaligt många tjejer som tränar för att bli starka men äter som anorektiker. Blir ju så ledsen! Mat är så viktigt för att man VERKLIGEN ska bli stark!
Fatima Krantz

2014-09-03 @ 15:47:51
URL: http://emmandens.blogg.se/
Postat av: Emma

ja verkligen! jag själv äter och tränar i gymmet för att bygga muskler och äter verkligen för det! Och så ska man äta lunch i skolan och får kommentarer ifrån folk som inte ens har med mitt liv att gör som "oj är du hungrig eller?" som om det var något fel med att äta mer än 3 riskorn.. blir så trött på det!

Svar: Men va i? Jag är ganska glad att jag går på en skola med 6 tjejer och runt 80 killar. . haha! Plockar man på sig två stora portioner är det mest snack om gainz! Och gaina är ju bästa som finns, träna hårt och äta lite vad man vill! Och sen jag började äta MER mat försvann allt mitt godissug etc. så all god mat man lagar själv är ju ren njutning och att "unna" sig, haha! Mår så himla bra av att äta och träna ordentligt! Tänk om folk bara kunde inse...
Fatima Krantz

2014-09-03 @ 20:19:15
URL: http://emmandens.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag fick själv hem tiny tea, min mage var inte längre uppblåst men någon vikt tappade jag ju inte :)

2014-09-03 @ 21:36:05
URL: http://byfia.com
Postat av: Emma

min skola är fler killar än tjejer och det äts mest bullar, godis och cola, men äter man massa mat istället är det tydligen konstigt..? Gainz är vad jag är ute efter men när man har haft en period med konstig relation till mat så tär sådana kommentarer på en en lång tid. Men mat blir energi och muskler och riktigt lagad mat smakar som du säger bättre än godis och annat :)

2014-09-04 @ 18:38:17
URL: http://emmandens.blogg.se/
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

man tappar väl snarare vikt för att det är massa grejer man inte får äta medans.

Svar: Ja meningen är att man ska gå enligt deras rekommenderande diet under perioden man dricker det. Diet = Viktnedgång. Egentligen är det dieten som gör jobbet, men verkar som många har svårt att förstå det för man hör mycket "Åh det fungerar inte.." så är det människor som aldrig satt på sig en joggingsko och dricker 10 caffe latte om dagen .. :(
Fatima Krantz

2014-09-07 @ 14:25:05
URL: http://efji.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0