Varför du äter och tränar fel. .

 
 
Maten är det absolut viktigaste med träning, nästan viktigare än träningen i sig. Jag blir så innerligt brutalt förbannad på alla dessa fitspo instagrams som sprider så fruktansvärt mycket skit om kost och träning.
   Värst av allt är "Abs are made in the kitchen" som får människor att tro att de behöver äta mindre fett och kolhydrater så vips kommer man få sexpack, och människor tränar sig galna över detta men får endast mindre bloated mage. För att man ska få abs måste man träna fram dessa och för att muskler ska växa behöver man mängder med kolhydrater! Ja, exakt! Protein och kolhydrater, protein är det musklerna byggs av och kolhydrater ger oss energi. Får man inte i sig nog med energi klarar musklerna ej av att återhämta sig och det är under återhämtningsfasen som muskler byggs. 
Sen. 
  Sen när man faktiskt har musklerna, då kan man börja skära ner på energi för att kroppen ska börja förbruka lagrad energi (lagrade fetter) och på så sätt kommer musklerna att synas. Men har du inte tränat hårt och ätit ordentligt finns det helt enkelt inga abs där. . 
 
Själv hade jag massmatlagning idag så jag klarar mig iallafall tills torsdag, bara att ta allt ur kylen och micra, så himla smidigt för mig som student! Dessutom sparar jag enorma mängder pengar på det. ska man laga mat varje dag resulterar det alltid i att en ingredients fattas hemma och så måste man åka och köpa den, så handlar man för 150kr, vipps! På detta viset undviker man småhandel och man behöver inte spendera en krona på 4 dagar, det kallar jag budget! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0