Min tid här är över
Jag vet inte om detta är ett snedsteg kanske, ingen aning, men det kändes för en ny & stilren plattform.
Jag får typ panikångest varje gång jag går in på blogg.se, så mycket kladd och ja, jag orkar inte.
Approaching runway my dream.
Flygnörden är i vägen igen! Måndagen var ledig och självklart, är man ledig från en skola spenderar man den på en annan. Med en sol som stod högt på himlen och klar sikt blev det himla mysig flygning med lite guppig och jobbig luft som gör att man får leka med gasreglaget extra mycket.
Fastän att jag snart landar min tjugonde timme känns det som galenskap att greppa alla dessa tusen faktum. Fastän att min utvecklingskurva känts himla seg under tiden så är det en chock att tänka tillbaka på början och se nuet. I början var läraren med i sparkarna en hel del, nu är läraren knappt med och pratar särskilt mycket och i fem minuter kan det råda en såndär tystnad som gör att man känner sig ensam i planet, sådanna fem-minutare är alltid bra som mental förberedare inför Solo(!!)
Jag har ingen aning om när min soloflygning kommer, men det känns verkligen som om att den kommer närmre och närmre. . .
Let's catch this feeling and lock it in forever.
Monokromt med färgstänk är ungefär det underbaraste som finns. Har en känsla av att det kommer bli sommarsignum 2013 för min del.
Converse och Aviators blir aldrig trasigt, det bara går inte ur tiden helt enkelt. Men har svurit heligt på min själ att jag inte tänker köpa ett par Aviators i mitt liv fören jag flugit solo. Det är världens mest mainstreama solbrillor ungefär, men för oss piloter har de faktiskt en betydelse, dessutom ska det vara Ray Ban och ingen billig 69:90 kronors skit från H&M. (Jag har ju även det problemet att jag är synskadad och behöver solglasögon i min styrka)
Converse och Aviators blir aldrig trasigt, det bara går inte ur tiden helt enkelt. Men har svurit heligt på min själ att jag inte tänker köpa ett par Aviators i mitt liv fören jag flugit solo. Det är världens mest mainstreama solbrillor ungefär, men för oss piloter har de faktiskt en betydelse, dessutom ska det vara Ray Ban och ingen billig 69:90 kronors skit från H&M. (Jag har ju även det problemet att jag är synskadad och behöver solglasögon i min styrka)
Vad kör du i sommar?
With the whole wide world a thousand feet underneath my wings.
Det är en sån fascinerande tankte att man faktiskt flyger över en hel jord. Jag flyger över sjumiljarder människor, över marken där öknen möter havet och där isande kyla möter värmeböljor. Allting har jag bara tusen fot under mina vingar.
Jag har snart fyllt en andra sida i min loggbok, jag kommer nog aldrig glömma den dagen jag skrev i min loggbok för första gången och man kände sig som en sånhär. Nu har jag nitton timmar tror jag att det stod i min lilla elevlogg om jag inte såg helt fel (tappade själv räkningen efter jag bytte sida) Och jag vet folk som liksom bara sådär kan "Jag har flugit 152,8h" Det är i ett sånt läge man liksom "Äsh, nån hundra och lite till" 19 timmar. Det är nästan hälften av utbildningen, nu är ju jag lite speciell och kommer säkert behöva en 70-75 timmar för att fullfölja detta, jag ska inte alls försöka skryta om att jag är mycket till flygare, men denna lågan kan ingen blåsa ut. Ingen kan ta detta ifrån mig, jag kämpar och jag kämpar och mina instruktörer påstår att jag gör stora framsteg som jag själv inte märker av, men en dag kära vänner. En dag, när ni sitter på ert flyg till semestern hör ni mig
"Welcome onboard, this is your Captain Fatima Krantz speaking, it's a lovely day for flying and I wish you all a pleasant flight!"
(Gud ni anar inte hur mycket jag har övat på att säga det där, jag måste ju göra mig redo..)
Att få tummen ur rövhålet.
Bara för att jag äntligen fick tummen ur och lyckades redigera några bilder på fina Emilia.
Första navrundan!
Efter ett tag hittade jag Ullared, överflygning över Gekås som såg minimalt ut från ovan... en överaskning faktiskt! Efter Ullared var det bara att styra rakt mot Hyltebruk, vilket knappast kunde varit enklare då stora Enso har rökpelare som man ser från Halmstad en vindstilla dag (och turligt nog var det en lugn dag) så jag flög mot röken!
Min första brutala fail blev lite när jag kom till fasen när jag skulle flyga in i kontrollzonen igen via inpasseringspunkt Åled som ligger så gott som söderut. Vad har jag då skrivit i min driftfärdplan? JO 10', Det ska vara kontrakurs, altså 190. Moral of the story; Gör inte driftfärdplaner när du är så trött så du skulle kunna dö.
Well well, efter en timmes flygning över Halland satte jag noshjulet på bana 01 som inte alls är min favoritbana, åh, jag gillar 19 men på sistone har vinden bokstavligen talat inte varit på min sida. . .så 01 it is. Men det gick bra det med, det är det att finalen blir så jävla knepig på 01 för finalen ligger precis över ett samhälle som inte vill ha buller. . . så jag kan inte göra så lång final som jag vill.
You're the definition of a bad idea.
Jag har verkligen någonting för bilder på solnedgångar, någon form av crush liksom. Jag brukar sitta i bussen in till stan och fota sönder solnedgången tills den faller i marken och dagen blir natt, sen laddar jag upp bilden på instagram och poängterar någonting väldigt irrelevant för mänskligheten, men det är lite mitt signum, det där med att vara oviktig och säga oviktiga saker vid oviktiga situationer.
Jag fick även för mig att jag skulle göra pilliga naglar denna veckan, pill pill pill, fina mönster och det obligatoriska flygplanet på tumnaglen, flygnörd som man är.
Om ni vill ha fler mumsiga, sönderfiltrerade bilder så heter jag Faviatrix på instagram!
Darling, Darling doesn't have a problem lying to herself.
Jag ritar aldrig längre. Att rita var att rymma från världen, en färd ut i det oändliga, det fanns ingen ting, inga känslor, jag kände inte händerna som krampade och handleden som smärtade. Ingenting. Konstvärlden, det var precis dit man gick när man behövde känna tyngdlösheten, inga atomer av börda som tyngde ner axlarna. . men jag är aldrig där längre, så mitt i allt plugg tog jag fram en bläckpenna och kladdade lite random från någon.